Selasa, 29 September 2009

Surat Rasmi Kepada Penguasa Pengangkutan Darat (Meminta sebuah jejantas dibina)

Aiman bin Abdul Malik
106 Marina View
#17-643
Singapura 228106

25hb Ogos 2004

Pegawai Perhubungan Awam
Penguasa Pengangkutan Darat
460 Alexandra Road
#28-00
PSA Building
Singapura 119963

Tuan

Per: Meminta sebuah jejantas dibina

Merujuk kepada perkara di atas , saya Aiman bin Abdul Malik salah seorang penduduk di Marina View ingin memohon agar sebuah jejantas dibina di Jalan Marina View. Sejak kebelakangan ini, jalan bersebelahan Sekolah Menengah Marina View ini semakin sibuk dengan kenderaan khususnya pada waktu pagi dan petang.

Dua hari yang lalu, suatu kemalangan jalan raya telah berlaku di jalan itu di mana seorang pelajar telah mati digilis oleh sebuah lori. Untuk mengurangkan risiko kemalangan daripada berlaku pada sesiapapun, sebuah jejantas sepatutnya dibina di atas jalanraya tersebut.

Ia juga dapat mengurangkan kesibukan jalan raya itu khususnya pada waktu pagi apabila pelajar-pelajar hendak pergi ke sekolah. Dengan jejantas ini, pelajar-pelajar serta penghuni-penghuni Marina View dapat menggunakannya untuk melintas dengan selamat.

Bilangan penduduk Marina View semakin bertambah banyak sejak rumah-rumah pangsa baru dibina. Lagipun, mereka selalu memandu kereta melalui Jalan Marina View setiap masa untuk ke mana-mana sahaja. Ini telah menjejaskan lalu-lintas dan menyebabkan kesesakan jalan raya.

Sebuah jejantas yang dihias dengan bunga-bunga juga dapat mencantikkan pemandangan estet perumahan Marina View selain memastikan keselamatan dan mengurangkan kesesakan jalan raya.

Sekian dan semoga tuan dapat meluluskan pembinaan jejantas dengan secepat mungkin. Terima kasih.

Yang benar

(tandatangan)
Aiman bin Abdul Malik

Tiada ulasan: